Metodologia de înscriere a copiilor în clasa I este elaborată în conformitate cu prevederile Codului educației al Republicii Moldova.
Prezenta Metodologie are drept scop asigurarea accesului la educație al fiecărui copil.
Astfel, la data de 06.08.2019, conform planului de activitate, specialiștii Serviciului de asistență psihopedagogică, în baza solicitărilor parvenite de la părinți, au efectuat evaluarea maturității școlare și psihosomatică a copiilor care nu au atins vârsta de 7 ani. Au fost evaluați 9 copii din înstituțiile preșcolare: ,,Andrieș” s. Ustia; ,,Scufița Roșie” s. Doroțcaia; , ,,Izvoraș” s. Oxentea.
Elementul esențial al maturității școlare rămâne adaptarea școlară, proces ce-l solicită pe copil pe toate direcțiile sale de dezvoltare și cerințele școlare: intelectuală, morală, estetică, fizică, comportamentală. În acest sens copilul va avea o aptitudine pentru școală când va dovedi că poate face față exigențelor școlare.
Părinții trebuie să conștientizeze că, pregătirea pentru primul an de școală nu se reduce doar la procurarea ghiozdanului și rechizitelor școlare. E bine ca copilul să fie informat cu ceea ce înseamnă școală, iar aceasta se realizează în decurs de câțiva ani. E important de a înlătura orice temere în ce privește școala și a-l convinge că nu are de ce să-i fie frică, de a-l motiva și încuraja în parcurgea noului drum – cel al cunoașterii.
Picii dornici de școală, copleșiți de emoții pozitive au dat dovadă de cunoștințe corespunzătoare vârstei cronologice.
În baza rezultatelor testelor, copiilor li s-a recomandat înscrierea în cl.I. Succese tuturor în noul an de studii.
Tatiana LAZARI, pedagog îmvățământ preșcolar, Serviciul de asistență psihopedagogică
|