Bine aţi venit, Vizitator

Articolul 17 (din Legea Învăţămîntului) Învăţămîntul preşcolar

1. Învăţămîntul preşcolar constituie prima treaptă a sistemului de educaţie şi instruire. El reprezintă un sistem de instituţii antepreşcolare şi preşcolare de diverse tipuri, de stat şi private, cu diferite programe de funcţionare, ce corespund standardelor educaţionale.

2. Învăţămîntul preşcolar are drept scop principal pregătirea multilaterală a copilului pentru viaţă, în vederea integrării în activitatea şcolară,dezvoltarea capacităţilor creative prin valorificarea potenţialului psihofiziologic şi intelectual al acestuia.

3. Educaţia copiilor pînă la vîrsta de 3 ani se realizează, de regulă, în familiile care, în acest caz, beneficiază de sprijinul statului, conform legislaţiei în vigoare.

4. Statul garantează susţinerea materială şi financiară a educaţiei copiilor în creşele şi grădiniţele de stat.

5. Învăţămîntul preşcolar de la vîrsta de 3 ani la 6 (7) ani este organizat în instituţii preşcolare de diverse tipuri şi forme de proprietate sau în grădiniţa-şcoală primară, cu diferite programe de activitate, în funcţie de gradul de dezvoltare a copilului şi de opţiunile părinţilor.

6. Pregătirea copiilor preşcolari către şcoală este obligatorie de la vîrsta de 5 ani şi se realizează în grupe pregătitoare, în grădiniţă sau şcoală ori, la solicitarea părinţilor, în familie. Statul asigură condiţiile materiale şi financiare necesare bunei desfăşurări a procesului instructiv-educativ în grupele pregătitoare. În funcţie de condiţiile locale, acestea pot fi organizate şi în cadrul şcolii primare.

7.Autorităţile administraţiei publice locale sînt obligate să păstreze sistemul de instituţii preşcolare existente şi, în caz de necesitate, să deschidă altele noi, asigurîndu-le material şi financiar, conform necesităţilor sociale ale populaţiei.

8. Statul garantează îngrijirea şi educarea copiilor de vîrstă antepreşcolară cu handicap fizic şi mental, precum şi a copiilor orfani.