Bine aţi venit, Vizitator
Acasă » 2019 » Februarie » 28 » Vizite de monitorizare al Serviciului de asistenţă psihopedagogică în instituţiile de învăţământ preuniversitar
18:04
Vizite de monitorizare al Serviciului de asistenţă psihopedagogică în instituţiile de învăţământ preuniversitar

„Şcoala incluzivă este o şcoală care nu exclude, este o şcoală tolerantă, prietenoasă şi democratică, care valorează şi integrează toţi copiii”

Conform planului de activitate Serviciul de asistenţă psihopedagogică a realizat o vizită de lucru în instituţia de învăţământ preuniversitar: gimnaziul Pîrîta cu scopul de a acorda asistenţă metodologică şi educaţională copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, profesorilor, cadrelor didactice de sprijin, preşedinţilor CMI. Specialiştii Serviciului de asistenţă psihopedagogică au acordat asistenţă educaţională la 15 elevi din aceste instituţii. 
În cadrul orelor asistate de către specialiştii SAP s-a observat creşterea gradului de participare a copiilor cu nevoi educaţionale speciale în activităţile didactice. Cadrele didactice cu dăruire de sine se străduie să adopte diverse moduri de acordare a sprijinului copiilor cu dificultăţi de învăţare, asigurând, în acelaşi timp, participarea activă a elevilor în procesul de învăţare în conformitate cu curriculum-ul modificat. Majoritatea copiilor datorită abordării individualizate, curriculei incluzive, materialelor didactice adaptate şi corelate cu nivelul de dezvoltare şi nevoile de învăţare şi-au format şi dezvoltat competenţe de învăţare şi comunicare. În procesul de asistare la lecţii s-a observat că predarea se bazează pe diferenţiere în cunoştinţe şi experienţele copiilor, cadrele didactice utilizează metode interactive, participative de învăţare, copiii lucrează împreună, învaţă unii pe alţii şi se ajută. În cadrul orelor elevii au realizat sarcini didactice adaptate cerinţelor educaţionale, copiii au lucrat cu fişe individuale, s-au implicat în activităţi de grup. Este foarte îmbucurător că profesorii: Larionov Valentina, Craciun Tatiana, Gherlac Elena, Sîbii Aliona, Semionov Natalia, Marţinchevici Lilia cunosc potenţialul de învăţare şi necesităţile copiilor cu cerinţe educaţionale speciale şi utilizează strategii didactice variate ce ajută  copiilor să atingă finalităţile de învăţare stabilite în curriculum-ul modificat.
Gimnaziul Pîrîta a reuşit să transforme mediul şcolar în unul sigur şi prietenos, stimulativ şi adecvat dezvoltării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, astfel încât aceştea să progreseze intelectual, fizic şi emoţional.
                                                           Irina POTOROCA, pedagog învăţămînt preuniversitar SAP.                                                                           Direcţia Învăţământ General Dubăsari

Vizualizări: 256 | Adăugat de: Directia_Invatamint | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *: