11:38 “Strategii didactice care promovează dezvoltarea gîndirii critice, utilizate în predarea matematicii.” | |
La prima etapă a agendei seminarului toţi profesorii de matematică au fost antrenaţi în cadrul unui atelier de lucru, care a avut structura unei lecţii şi a oferit schimb de experienţă şi de acumulare utilă pentru fiecare participant. Pe parcursul desfăşurării atelierului am demonstrat, că Strategiile didactice care promovează dezvoltarea gîndirii critice creează deprinderi, facilitează învăţarea în ritm propriu, stimulează cooperarea şi nu competiţia, sînt atractive, pot fi abordate din punctul de vedere al diferitelor stiluri de învăţare.Pe lîngă La a doua etapă a agendei seminarului, doamnele profesoare Ceban Ana, Danilov Ana, Moţpan Nina şi La a treia etapă a agendei au analizat orelor publice, reieşind la concluzia ,că dacă profesorul respectă ideile şi convingerile elevilor, îl determină pe elev să aibă mai mult respect pentru propria lui gîndire şi faţă de procesul de învăţămînt în care este implicat. De aici se creează convingerea, că trebuie acordată încredere în capacitatea fiecărui elev de a gîndi critic şi creativ. Implicarea activă a elevilor în procesul de învăţare necesită promovare permanentă, deoarece este un element esenţial al gîndirii critice şi creative. Gîndirea se desfăşoară cel mai bine într-o atmosferă lipsită de riscuri, în care ideile sînt respectate. De aceea profesorul va trebui să demonstreze că şi ideile greşite fac parte din procesul de gîndire, iar ridiculizarea ideilor nu va fi tolerată, deoarece aceasta sufocă gîndirea prin inducerea unui sentiment de risc personal. Analizînd chestionarele care au fost oferite participanţilor pentru completare s-a constatat, că obiectivele seminarului au fost realizate şi profesoarele au obţinut un bun suport didactic informaţional. Aduc sincere mulţumiri echipei manageriale din LT “Ion Creangă” Coşniţa, domnului Verlan Tudor, doamnei Croitor Valentina pentru condiţiile oferite în desfăşurarea acestui seminar şi tuturor participanţilor, care s-au implicat productiv în această activitate. Andrieş Valentina, specialist principal în problemele învăţămîntului preuniversitar, DÎTS Dubăsari. | |
|
Total comentarii : 0 | |