Bine aţi venit, Vizitator
Acasă » 2013 » Aprilie » 26 » Săptămîna informaticii în Liceul Teoretic Doroțcaia
21:26
Săptămîna informaticii în Liceul Teoretic Doroțcaia

   Nu există în societatea contemporană nici un domeniu de activitate în care să nu fie nevoie de prelucrarea informaţiei. Acest fapt este incontestabil şi nimeni în prezent nu mai pune întrebarea banală: " La ce servesc calculatoarele?".
   Scopul şi rolul lucrului extraşcolar, care constă în pregătirea psihologica şi practică a elevilor pentru adoptarea şi activitatea lor într-o societate informaţională în continuă schimbare şi dezvoltarea gândirii algoritmice, accentul fiind pus pe individualizare şi învăţare permanentă.
   De asemenea sunt examinate obiectivele, principiile şi nivelurile, formele şi metodele lucrului extraşcolar care contribuie la dezvoltarea interesului elevilor şi atragerea a cât mai mulţi elevi în activităţile extraşcolare la informatică.
   Ca urmare a transformărilor din societatea noastră, rolul şcolii constă în dezvoltarea liberă, armonioasă a elevului şi formarea personalităţii creative, care se poate adapta la condiţiile de continuă schimbare ale vieţii - una din principalele probleme ale pedagogiei şi didacticii în ridicarea interesului elevului faţă de învăţătură. Această problemă se rezolvă cu succes datorită interacţiunii orelor de curs cu activităţile extraşcolare.
   Rolul activităţilor extraşcolare în procesul didactic continuă să crească, deoarece contribuie la legătura cunoştinţelor teoretice cu viaţa, asigură dezvoltarea capacităţilor, aptitudinilor spirituale şi fizice la nivelul potenţialului maxim, constituie „o punte între cunoştinţele acumulate în cadrul lecţiei şi informaţiile acumulate informal”. Lucrul extraşcolar este un act de creaţie, ce se creează prin flexibilitate şi prin mobilitatea structurii, cu scopul de a dezvolta gândirea creatoare a elevilor şi a utiliza o gamă largă de forţe de muncă independentă.
   Scopul activităţilor la informatică în afara orelor de curs constă în pregătirea psihologică şi practică a elevilor pentru adaptarea şi activitatea lor într-o societate informaţională în continuă schimbare şi formarea gândirii algoritmice, accentul fiind pus pe individualizare şi învăţare permanentă.
   În organizarea activităţilor extraşcolare la informatică, noi  profesorii ţinem cont de particularităţile de vârstă, de necesităţile şi interesele elevilor. Accesibilitatea şi posibilitatea îndeplinirii problemelor cu succes, primirea rezultatelor dorite - sunt nişte imbolduri importante pentru elevi. Aceasta îi înaripează, contribuie la menţinerea interesului faţă de informatică. Şi invers, în caz daca materialul este peste puterile elevilor, nu corespunde vârstei date, atunci se micşorează sau dispare interesul elevilor.
    Săptămâna informaticii este o activitate foarte binevenită în liceu.
    Săptămâna se desfăşoară o dată pe an în liceu  pe aceiaşi dată şi necesită o pregătire destul de minuţioasă.

Ctitor Elena, Bacioi Iurie - profesori de informatică,
Liceul Teoretic Doroțcaia

Vizualizări: 655 | Adăugat de: Ezop | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *: