Bine aţi venit, Vizitator
Acasă » 2018 » Mai » 18 » Platforma de discuții cu cadrele didactice și președinții comisiilor multidisciplinare instituționale
17:54
Platforma de discuții cu cadrele didactice și președinții comisiilor multidisciplinare instituționale

Platforma de discuții cu cadrele didactice și președinții comisiilor multidisciplinare  instituționale (CMI), din instituțiile preșcolare cu tema:
,,Necesitățile cadrului didactic de sprijin în implementarea educației incluzive timpurii,,
Marți, 15 mai, în incinta Centrului de Resurse  din LT ,,Ion Creangă,, c.Coșnița a fost organizată platforma de discuții cu educatorii grupelor mari și președinții CMI din instituțiile preșcolare. Activitatea a fost parte a Proiectului „Incluziunea Şcolară şi Socială a copiilor cu dizabilităţi din r-le Criuleni şi Dubăsari”, implementat de AO FCPS, cu suportul financiar al IM „Swedish Development Partner”. Inițiativa Serviciului de asistență psihopedagogică  Dubăsari de a organiza  o întrunire pentru beneficiarii din instituțiile preșcolare a fost sustinută metodic și logistic de către partenerii fideli – AO Femeia și Copilul – Protecție și Sprijin, Criuleni.
Obiectivele seminarului s-au referit  la: identificarea necesităților și oportunităților cadrelor didactice  din grădinițe privind implementarea  educației inclusive; consultarea documentului ,,Instrucțiunea de aplicare în educația timpurie incluzivă a Metodologiei de evaluare a dezvoltării copilului,, În cadrul discuțiilor, cadrele didactice  și președinții  CMI  au comunicat necesitățile existente în grădinițe privind incluziunea copiilor cu nevoi speciale. Moment important a fost activitatea metodico- interactivă organizată  cu participanții  la consultarea documentului sus numit, pentru care au fost propuse următoarele subiecte :  Activitatea CMI - prin prisma documentelor aprobate.Roluri și atribuții; Organizarea procesului de evaluare inițială a copilului de virstă timpurie; Modalități de comunicare eficientă cu părinții în realizarea avaluaării inițiale . Particiapanții au comunicat activ pornind de la experiențele mici pe care le dețin referitor la realizarea evaluării inițiale a copilului, au enumerat  anumite dificulțăți cu care se confruntă și anume cele legate de colaborarea cu părinții. Dn.Ina Cazacu, cooroinator program educație incluzivă AO FCPS, specialiștii Serviciului de asistență psihopedagogică au venit cu suport informational  vizavi de aplicarea corectă a acestei instrucțiuni.Concluzionând, putem spune că eficiența și randamentul activităților desfășurate  vor depinde de responsabilitatea, măiestria și implicarea pedagogică prin colaborare și parteneriate sigure cu scopuri comune în  implementarea  educației inclusive timpurii.

                                                                       Tatiana LUNGU, șef Serviciul de asistență psihopedagogică                                                                         Direcţia Învăţământ General Dubăsari

Vizualizări: 257 | Adăugat de: Directia_Invatamint | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *: