Platforma de discuții cu cadrele didactice și președinții comisiilor multidisciplinare instituționale (CMI), din instituțiile preșcolare cu tema:
,,Necesitățile cadrului didactic de sprijin în implementarea educației incluzive timpurii,,
Marți, 15 mai, în incinta Centrului de Resurse din LT ,,Ion Creangă,, c.Coșnița a fost organizată platforma de discuții cu educatorii grupelor mari și președinții CMI din instituțiile preșcolare. Activitatea a fost parte a Proiectului „Incluziunea Şcolară şi Socială a copiilor cu dizabilităţi din r-le Criuleni şi Dubăsari”, implementat de AO FCPS, cu suportul financiar al IM „Swedish Development Partner”. Inițiativa Serviciului de asistență psihopedagogică Dubăsari de a organiza o întrunire pentru beneficiarii din instituțiile preșcolare a fost sustinută metodic și logistic de către partenerii fideli – AO Femeia și Copilul – Protecție și Sprijin, Criuleni.
Obiectivele seminarului s-au referit la: identificarea necesităților și oportunităților cadrelor didactice din grădinițe privind implementarea educației inclusive; consultarea documentului ,,Instrucțiunea de aplicare în educația timpurie incluzivă a Metodologiei de evaluare a dezvoltării copilului,, În cadrul discuțiilor, cadrele didactice și președinții CMI au comunicat necesitățile existente în grădinițe privind incluziunea copiilor cu nevoi speciale. Moment important a fost activitatea metodico- interactivă organizată cu participanții la consultarea documentului sus numit, pentru care au fost propuse următoarele subiecte : Activitatea CMI - prin prisma documentelor aprobate.Roluri și atribuții; Organizarea procesului de evaluare inițială a copilului de virstă timpurie; Modalități de comunicare eficientă cu părinții în realizarea avaluaării inițiale . Particiapanții au comunicat activ pornind de la experiențele mici pe care le dețin referitor la realizarea evaluării inițiale a copilului, au enumerat anumite dificulțăți cu care se confruntă și anume cele legate de colaborarea cu părinții. Dn.Ina Cazacu, cooroinator program educație incluzivă AO FCPS, specialiștii Serviciului de asistență psihopedagogică au venit cu suport informational vizavi de aplicarea corectă a acestei instrucțiuni.Concluzionând, putem spune că eficiența și randamentul activităților desfășurate vor depinde de responsabilitatea, măiestria și implicarea pedagogică prin colaborare și parteneriate sigure cu scopuri comune în implementarea educației inclusive timpurii.
Tatiana LUNGU, șef Serviciul de asistență psihopedagogică Direcţia Învăţământ General Dubăsari
|