Bine aţi venit, Vizitator
Acasă » 2013 » Mai » 14 » Nu mi-e frică de examen !
16:14
Nu mi-e frică de examen !
    Succesul la examen nu aparține numai celor deştepţi şi sîrguincioși, depinde de atitudinea faţă de examen şi de modul în care abordezi subiectul. În jurul examenelor s-a creat o adevarată cultură a fricii, a îngrijorării şi a stresului.
Unul dintre obiectivele de lucru pentru luna mai al SAP-ului din cadrul DÎTS este profilaxia stresului ale elevilor înainte de examene, pentru toţi absolvenţii gimnaziilor din raionul Dubăsari.
    Absolvenţilor care urmează să susţină examenele trebuie să conştientizeze că scopul lui, nu este cela de a te pune în încurcătură. Ele doar îţi testează înţelegerea subiectului. Întrebările au scop să îţi demonstreze capacităţile, dar nu să-ţi arăte lipsurile. Examinatorii sunt cadre didactice care îi inteleg şii simpatizează pe elevi. Sunt chiar profesorii tăi, eşecurile elevilor se pot reflecta negativ şi asupra lor. Profesorilor le place să dea note mari! Vreau să spun că profesorii sunt de partea ta şi că nu au nici un interes să te încurce, doar asteaptă să răspunzi la ceea ce se cere.
    Esti "încurcat " doar atunci cînd te incurci singur, pentru că nu citeşti cum trebuie intrebarea. Tu eşti cel care îi poţi face pe examenatori să-ţi acorde punctajul dorit, dacă citeşti întrebările cu atenţie şi îţi structurezi corespunzător răspunsurile , totul v-a fi perfect. Examenatorul are o grilă de notare, în funcţie exactă a întrebărilor. Răspunde exact la ceea ce se cere, şi îi uşurezi examinatorului sarcina de a-ţi acorda punctele meritate.
    Examenele nu sunt un test de repiziciune  a gîndirii şi scrierii, v-a trebui să lucrezi destul de repede, există o limită a ceea ce poţi face în timpul acordat, deci nimeni nu aşteaptă ca răspunsul să fie ca o capodoperă, trebuie doar să te concentrezi la întrebare şi să răspunzi doar ceea ce ţi se întreabă.
    De regulă, candidaţii percep timpul insuficient, deoarece: îşi împart inificient timpul, încearcă să scrie tot ce au ştiut despre subiect (adică tratează examenul ca pe un test de memorie, ceea ce este greşit), în loc să răspundă strict la întrebare, nu reuşesc sa-şi organizeze eficient răspunsul.
Examenele pot genera mult stres. Dar depinde de atitudinea pe care o ai, pentru a ţine tot procesul sub control.      
   Dar presiunea examenelor poate da naştere, şi a unor forţe pozitive. Există persoane şi nu puţine, care obţin performanţe mari cînd sunt tensionate. În multe cazuri crizele scot la iveală o anumită cantitate de încordare care te poate ajuta să răspunzi bine la examen.
   Despre controlul stresului şi alte detalii nu mai puţin importante din cadrul examenului elevii vor afla întîlnirilor preconizate pentru luna mai.

MARENSCHI Tatiana, psiholog SAP
Vizualizări: 430 | Adăugat de: Ezop | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *: