11:09 MONITORIZAREA LECTURILOR – FACTOR PRIORITAR ÎN EDUCAŢIA LITERAR – ARTISTICĂ | |
La data de 13 februarie 2018, în incinta L.T. Doroţcaia s-a desfăşurat un seminar teoretico – practic cu participarea profesorilor de Literatura universală din cadrul liceelor din raionul Dubăsari. Tema seminarului: „Forme şi modalităţi de monitorizare a lecturilor curriculare” e actuală şi răspunde la aşteptările timpului, motto-ul seminarului: „ Când folosim mai multe lentile pentru discutarea unui text (o lentilă psihologică, una antropologică, una moral – filozofică, sau una biografică, istorică, etc.) înţelegerea cititorilor va fi mai profundă şi mai nuanţată”, pe bună dreptate, ar motiva toţi elevii la noi şi noi lecturi. Procesul instructiv - educativ axat pe educaţia unui cititor avizat echivalează cu crearea unei societăţi noi documentată în timp istoric. Doamna Pleşco Galina, profesoară în liceu, a prezentat o oră publică în clasa a XII-a U cu tema: „ «Nimic nou pe frontul de vest» de Erih Maria Remarque. Fenomenul «GENERAŢIEI PIERDUTE»”. Domna Pleşco a demonstrat pe parculsul orei predate că un cititor conştient pune în faţă mai multe realităţi pe care şi le păstrează fidel pentru întreaga viaţă. „O motivaţie corectă este mai puternică decât forţa” spune James Garfield, probabil această forţă motivaţională i-a făcut pe elvii - absolvenţi să parcurgă cu fidelitate lecturile curriculare. Pe întregul parcurs didactic au fost reliefate elementele inter şi transdisciplinare, mai mult decât atât, la reliazarea elementelor interdisciplinare în cadrul orei, doamna Lupan Ana, profesoară de istorie din liceu a intervenit cu o comunicare minuţioasă despre Primul şi cel de-al doilea Război Mondial. Violeta Nakai – Tolstenco, | |
|
Total comentarii : 0 | |