Acasă » 2013 » Ianuarie » 25 » Metode interactive de prevenire a violenţei în şcoală
11:47 Metode interactive de prevenire a violenţei în şcoală | |
În urma stagiului de formare
pentru diriginţi şi profesori de educaţie civică „Metode interactive de
prevenire a violenţei şcolare” din luna septembrie, participanţii din L.T.
Doroţcaia, L.T. „Ştefan cel Mare şi Sfînt” Grigoriopol şi L.T. „Vlad Ioviţă”
Cocieri în perioada septembrie – decembrie
urmase să proiecteze activităţi de prevenire a violenţei, identificînd
formele şi tipurile abuzului faţă de copil, cauzele violenţei şi consecinţele
acesteia asupra dezvoltării copilului.
În cadrul lecţiilor de dirigenţie
şi educaţie civică elevii au vizionat un şir de filmuleţe, discutînd despre drepturile
copilului/omului, necesitățile/nevoile de
apartinență la grup, de afeliere, de respect și grijă, relația copil-părinte,
elev-elev, coleg-coleg, respectul de sine, încrederea în sine, capacitatea de a
găsi soluții eficiente în anumite situații,
acordarea
ajutorului reciproc, toleranță și înțelegere,
nivelul
de comunicare și de încredere în familie, munca copilului, riscurile
posibile în situația dată, persoanele de
încredere la care se pot adresa , încrederea în sine, necesitatea de dezvoltare
a resurselor personale și abilităților pentru o viață
independentă și sigură etc.
La aceste
activităţi elevii au aflat despre formele de manifestare a violenței și efectele ei
asupra calității relațiilor
interpersonale în clasă/școală/familie,
despre necesitatea şi beneficiul stopării acestui fenomen, s-au convins că
fiecare poate opri violența, dar trebuie să înveţe să o facă corect, fără a
produce sau provoca noi acte/forme de violență.
S-a constata că
materialele oferite de către CIDDC sînt ajustate condiţiilor de trai şi de lucru la
noi în republică, atît elevii, cît şi maturii se recunosc imediat în situaţiile
prezentate în cadrul filmelor.
Materialul video a fost utilizat strict
conform recomandărilor expuse în Ghidul metodologic. Metodele interactive s-au
utilizat în cadrul lecţiilor, în cadrul
şedinţelor de training, în cadrul adunărilor de părinţi, în cadrul şedinţelor
de dezvoltare şi remediere a comportamentului.
Isaicul Svetlana, metodist DÎTS
| |
|
Total comentarii : 0 | |