Bine aţi venit, Vizitator
Acasă » 2015 » Februarie » 10 » Elaborarea conceptului de educaţie incluzivă în instituţiile de învăţămînt preşcolar.
10:56
Elaborarea conceptului de educaţie incluzivă în instituţiile de învăţămînt preşcolar.

Serviciul de Asistenţă Psihopedagogică în colaborare cu AO „Femeia şi Copilul Protecţie şi Sprijin” au început o companie de elaborare a conceptului de educaţie incluzivă în instituţiile de învăţămînt preşcolar prin ateliere de lucru desfăşurate în parteneriat cu cadrele didactice din grădiniţele raionului Dubăsari. La 09 februarie 2015 toţi subiecţii implicaţi în elaborarea acestui concept s-au întrunit la o dezbatere în sediul SAP unde s-au abordat mai multe aspecte ca: timpul şi tipul evaluării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale din grădiniţă, metodologia evaluării, instrumentele de lucru, precum şi metodele de interrelaţionare constructivă cu copii preşcolari şi familia acestora. Copilul cu cerinţe educaţionale speciale din grădiniţă este cel care înregistrează careva întîrziere în dezvoltarea sa fizică sau psihologică, care întîmpină careva dificultăţi emoţionale şi de comportament, care înregistrează o dizabilitate fizică sau care are o diagnoză medicală (retard mental, sindrom Down, autism etc.). În continuare vom organiza şi alte ateliere de lucru pentru a conchide clar o strategie de acţiuni privind debrifarea conceptului de educaţie incluzivă preşcolară, de a eficientiza activitatea cadrului didactic din grădiniţă şi nu în ultimul rînd de a ajuta familia şi copilul cu CES de a exista sub aceleaşi drepturi ca toţi copiii.

Baltaga Nadejda, psiholog SAP

Vizualizări: 431 | Adăugat de: Ezop | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *: