17:20 Educaţia centrată pe elev - o prerogativă a sistemului educaţional | |
Despre schimbarea ce are loc în sistemul educaţional, despre modul de a elabora proiectele de lungă durată, proiectarea de scurtă durată, metode/ tehnici şi modul de a vedea „cu alţi ochi” elevul s-a discutat în cadrul seminarului metodic cu profesorii de educaţie civică „Educaţia centrată pe elev în cadrul orelor de educaţie civică” marţi, 24 noiembrie 2015. Profesorii au conştientizat că învăţarea centrată pe elev descrie modalităţi de a gîndi despre învăţare şi predare ce pun accentul pe responsabilitatea elevului pentru activităţi de genul plănuirii învăţării, interacţiunii cu profesorii şi alţi elevi, cercetării şi evaluării învăţării, iar profesorul devine ghid, îndrumătorul care acompaniază, mentor, sfătuitor. Participanţii la seminar au lucrat în grupuri, au avut posibilitatea să fie în rol de poeţi, actori, muzicieni şi matematicieni. Toate activităţile din cadrul seminarului au În concluzie pot spune că aplicarea optimă a educaţiei centrate pe elev depinde de profesionalizarea cadrelor didactice, de nivelul conpetenţelor implicate, de nivelul metacogniţiei şi creativităţii acestora, pentru asumarea noilor roluri. Isaicul Svetlana, sp.-coordonator, metodist DÎTS | |
|
Total comentarii : 0 | |