Bine aţi venit, Vizitator
Acasă » 2013 » Mai » 23 » Diminuarea anxietății la absolvenți în perioada examenelor
15:16
Diminuarea anxietății la absolvenți în perioada examenelor
Psihologia te ajută să ajungi la orice concluzie ce doreşti.
Depinde numai de cel care o mânuieşte.

    În perioada 14.05.2013 - 20.05.2013 în instituțiile preuniversitare de învățămînt a raionului Dubăsari: gimnaziul Roghi, gimnaziul ,,Anatol Codru,, com. Molovata Nouă, gimnaziul Oxentea, gimnaziul Marcăuț și Liceul Teoretic ,,Ștefan cel Mare,, din satul Molovata s-a desfașurat seminare cu elevii claselor a IX-a și a XII-a cu tematica: Orientarea școlară și profesională, precum și discuții organizatorice la tema ,,Diminuării anxietății din perioada examenelor”. Numărul absolvenților participanți la acest seminar au fost de 125, precum și profesori, diriginți de clase etc. Desfășurarea acestor seminare a inclus o analiză a planului de perspectivă pentru viitor a elevilor, ceea ce ține de o alegere corectă din punct de vedere psihologic a viitoarei profesii sau a profilului liceal din perspectiva delimitării intereselor profesionale identificate la absolvenți în urma administrării și interpretării chestionarului lui E.A. Klimov. Tot aici, li s-a prezentat elevilor și o hartă a vieții (piramida lui Maslow), unde a fost specificate treptele dezvoltării personalității pentru a facilita procesul de atingere a nivelului de autoîmplinire, autorealizare a acestora. Accentul s-a pus pe treapta cognitivă a piramidei, unde am venit cu un mesaj de incurajare a elevilor în obținerea unei profesii. Tot în cadrul acestui seminar s-a realizat o discuție organizatorică în ceea ce privește identificarea emoțiilor pe care le trăiesc elevii în perioada examenelor. Aici s-a realizat o explicație între termenologia de stres și anxietate, elevilor li s-a explicat că această stare de neliniște, de frică necondiționată, de retrăire se numește anxietate și nu stres, de aceea corect din punct de vedere psihologic e să zicem ,, mă simt anxios/anxioasă în perioada examenelor, și nu ,, mă simt stresat/ă. Atît elevilor, cît și profesorilor li s-au relatat cîteva tehnici de diminuare a acestei stări, am exersat cîteva din acestea. Tot la acest capitol s-a discutat despre un mod de alimentație corect înaintea examenelor, ineficiența administrării medicamentelor calmante, s-a analizat anturajul, sediul în care se desfășoară examenele unde s-au specificat careva recomandări psihologice pentru o eficacitate și o eficiență mai productivă în obținerea rezultatelor de evaluare.
      Elevii s-au arătat extrem de interesați de subiectele analizate, precum și profesorii acestora, au fost adresate un șir de întrebări, propuneri și interpretări. 
Nadejda Ureti

     Este îmbucurător faptul că elevii aprobă susținerea unui psiholog, ne tratează cu respect și cer intervenții cît de des posibile cu psihologii. Nu ne rămîne decît să le urăm succese mari la examene, să-i susținem și să-i încurajăm, ca aceștia să înțeleagă că noi, pedagogii, psihologii suntem aproape de ei și le împărtășim emoțiile.

Nadejda Ureti,                                                         
    Psiholog  Serviciul de Asisitență Psihopedagocică, DÎTS

Vizualizări: 601 | Adăugat de: Ezop | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *: