Bine aţi venit, Vizitator
Acasă » 2019 » Noiembrie » 1 » Diagnosticarea nivelului de dezvoltare a lexicului la copii de vârstă preșcolară mică
18:04
Diagnosticarea nivelului de dezvoltare a lexicului la copii de vârstă preșcolară mică

Cercetările făcute de diferiţi psihologi ne spun că de calitatea lexicului utilizat depind relaţiile interpersonale, comunicarea, sociabilitatea, coeficientul de inteligenţă etc. La copii îmbogățirea bagajului de cuvinte depinde într-o mare măsură de condiţiile de viaţă, de educaţie, de relaţionarea sănătoasă şi constructivă cu ceilalţi membri ai familiei sale şi, mai apoi, cu alţi copii şi adulţi. Vocabularul copilului se află într-un permanent proces de îmbogăţire şi activizare, fapt care ne solicită, ca şi „părinţi”, să-l ajutăm să-şi însuşească în mod corect limba maternă. La vârsta mică (3-4 ani) copilul are deja un vocabular format din aproximativ 300-400 de cuvinte şi este capabil să poarte conversaţii. Un vocabular vast îi va influenţa copilului randamentul şcolar de mai târziu şi inclusiv succesul în viaţă, iar părinţii și educatorii au un rol esenţial în procesul de îmbogăţire a bagajului lexical. Corectitudinea exprimării, dar şi volumul vocabularului unui copil, depind de munca depusă în acest sens de către părinţi și cadrele didactice. Cum stimulăm dezvoltarea vocabularului copilului mic?La vârste mici copiii învaţă cel mai uşor prin jocuri, prin activităţi distractive care îmbină utilul cu plăcutul care le menţin atenţia captată. Aşadar, cel mai uşor poți contribui la dezvoltarea vocabularului celui mic, jucându-te împreună cu el. Pentru a îmbogăți experiența pedagogică la data de 30 octombrie 2019, în incinta grădiniței „Domnița”, satul Marcăuți s-a desfășurat seminarul teoretico-practic cu tematica „Diagnosticarea nivelului de dezvoltare a lexicului la copii de vârstă preșcolară mică”. Pe parcursul demarării a două activități didactice, desfășurate de către educatoarele Curcubet Olga și Silantiev Oxana, participanții la seminar au avut ocazia să urmărească diversitatea metodelor aplicate cum sunt: jocurile de cuvinte, activităţile distractive, problematizarea etc. în care au fosti antrenați cei micuți. Mulțumim administrației grădiniței pentru condițiile favorabile în desfășurarea seminarului raional. Sper că cele văzure se vor reflecta în realizarea procesului educaţional şi în dezvoltarea copiilor, deoarece însușirea corectă a vocabularului limbii române este o condiție a însușirii tuturor cunoștințelor care fac din individ un membru folositor societății, totodată fiind și o condiție a însușirii culturii generale.

Natalia BACIOI, metodist principal, DÎG Dubăsari

Vizualizări: 241 | Adăugat de: Directia_Invatamint | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *: