Bine aţi venit, Vizitator
Acasă » 2017 » Noiembrie » 22 » Dezvoltarea personală a copiilor cu cerințe educaționale speciale în orientarea profesională
12:29
Dezvoltarea personală a copiilor cu cerințe educaționale speciale în orientarea profesională

„Este uimitor ce pot face oamenii obişnuiţi dacă se apucă de treabă fără idei preconcepute.” — Charles F. Kettering
Marți, 21 noiembrie 2017,conform planului de activitate a Servivciului de Asistenţă Psihopedagogică a fost organizat  în LT „Ștefan cel Mare” Molovata seminarul teoretico- practic  destinat  cadrelor didactice de sprijin din instituţiile preuniversitare la tema: ,,Dezvoltarea personala a copiilor cu cerințe educaționale speciale în orientarea profesională”.
Obiectivele seminarului:

  • Asigurarea incluziunii copilului cu CES în procesul educațional în raport cu propriul potențial și particularitățile individuale de dezvoltare;
  • Formarea abilităților și atitudinilor care permit o dezvoltare personală și profesională;
  • Promovarea educației incluzive și a bineficiilor acesteia pentru dezvoltarea copiilor.

Agenda seminarului a inclus următoarele aspecte:

  • Terapie ocupaţională de grup la tema:,, Munca mă ajută să-mi aleg profesia,, Moderator Tatiana Merineanu,cadru didactic de sprijin
  • Activitate teoretico-practică,, Terapia ocupaționala individuală pentru copiii cu dizabilități severe.Materiale didactice adaptate la necesitățile copiilor”Moderator Pisari Natalia- psihopedagog  SAP.
  • Managementul „Timpului”- moderator Procop Irina, psiholog şcolar din LT”Ştefan cel Mare”

Orientarea profesionala este acea activitate in cadrul careia o persoana este ajutata sa se dezvolte personal si profesional si sa accepte o imagine completa despre sine, despre rolul sau in societate, despre formarea profesionala, testarea conceptiilor acesteia a aptitudinilor si transformarea lor in conformitate cu realitatea inconjuratoare, astfel incat acea persoana sa obtina satisfactii si motivatie in munca si sa aiba o dezvoltare incurajatoare atat pentru el ca individ/a in societate. Un obiectiv foarte important a educaţiei incluzive este şi orientarea profesională a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale după absolvirea instituţiilor preuniversitare. Cu acest scop a fost organizat acest seminar cu cadrele didactice de sprijin pentru a acorda suport informaţional şi practic copiilor  cu cerinţe educaţionale speciale în centrele de resurse a educaţiei inclusive  în orientarea profesională conform abilităţilor şi aptitudiniilor a acestor copii.
În cadrul acestei activităţi copiii au făcut cunoştinţă cu varietatea profesiilor, cu profesiile cele mai solicitate în Republica Moldova, cu şcolile de meserii din republică . Deasemenea copii au confecţionat un album al profesiilor “ În lumea profesiilor” cu informaţii despre profesii şi meserii.
Cadrele didactice de sprijin au colectat un model foarte bun de lucru cu copiii  pe care cu siguranţă îl vor implementa în instituţiile din care vin fiecare.
S-a realizat o debrifare a activităţii plănuite, unde cadrului didactic de sprijin d-na Tatiana Merineanu   s-a atribuit calificativul Excelent.
Aducem mulţumiri administraţiei LT „ Ştefan cel Mare” Molovata pentru organizarea activităţii la un nivel foarte  înalt.
Serviciul de Asistenţă Psihopedagogică va continuă să promoveze în continuare cu succes  implimentarea educaţiei incluzive în instituţiile preuniversitare din r-ul Dubăsari.
                                                                                                                   Pisari Natalia, psihopedagog SAP                                                                                                                Direcţia Învăţământ General Dubăsari

Vizualizări: 313 | Adăugat de: Directia_Invatamint | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *: