Bine aţi venit, Vizitator
Acasă » 2017 » Martie » 29 » Aplicarea metodelor interactive la orele de FIZICĂ.
10:01
Aplicarea metodelor interactive la orele de FIZICĂ.

  În Gimnaziul Ustia, la data de 28 martie 2017 s-a organizat şi desfăşurat un seminar teoretico - practic raional cu participarea profesorilor de fizică care a demarat cu tema Modalităţi practice de folosire a metodelor interactive la orele de FIZICĂ.. La seminar au fost prezenţi 11 profesori de fizică din cadrul instituţiilor de învăţământ preuniversitar din raion.
   Respectând agenda seminarului s-a discutat despre„Folosirea metodelor interactive în lecţiile de fizică.”Datorită apariţiei noilor programe, impune schimbări în didactica fiecărei discipline. Învăţarea nu mai poate avea ca unic scop memorerea şi reproducerea de cunoştinţe dar presupune explicarea şi susţinerea unor puncte de vedere proprii, precum şi realizarea unui schimb de idei cu ceilalţi. Toţi profesorii de fizică au fost antrenaţi în cadrul unei metode interactive  “NU MĂ LAUD, DAR...” şi să continue cu o metodă care au folosită la lecţiile de fizică şi a avut succese, oferind un schimb de informaţii utile pentru fiecare participant. Fiecare participant în cadrul seminarului au primit câte un suport teoretic cu următoare le metode interactive, SINELG, Ciorchinele, Unul stă trei circulă, turul galeriei, Diagrama Venn, Mozaicul, Cvintetul şi metoda cubului.
    La a doua parte a seminarului ,doamna profesoară Zavtoni Olga, o doamnă cu multă experienţă în  procesul  educaţional,  a prezentat  o oră publică în clasa a VII-a cu subiectul lecţiei „Lucrul, puterea şi energia mecanică”, utilizînd diverse metode interactive. Profesoara s-a  străduit  să-i  implice  pe  toţi  copiii  în  activitate.  S-a observat  o  colaborare  foarte   bună  între  pedagog  şi  elevi. Lecţia a purtat un caracter practic-aplicativ, fiind apreciată cu  calificativul „excelent”. La finele seminarului s-a prezentat o activitate extracurriculară cu tema “Fizica şi viaţa”. Elevii au participat la următoarele etape: Prezentarea, înviorarea, proba experimentală, cutia misterioasă şi tema de acasă cu multă creativitatea, şi au demonstrat cunoştinţele acumulate în domeniul fizicii, fiind dornici de a câştiga. Analizînd chestionarele care au fost oferite participanţilor pentru completare s-a constatat, că obiectivele seminarului au fost realizate şi profesoarele au obţinut un bun suport didactic informaţional.
    Aduc sincere mulţumiri echipei manageriale  Gimnaziul Ustia, Tomaş Valentina, Chirilov Tamara, Zavtoni Olga şi întregului colectiv didactic pentru condiţiile oferite în desfăşurarea acestui seminar şi tuturor participanţilor, care s-au implicat productiv  în această activitate.
 

Andrieş Valentina, specialist principal
în problemele învăţămîntului preuniversitar, DÎG Dubăsari.

Direcţia Învăţămînt General Dubăsari

Vizualizări: 333 | Adăugat de: Directia_Invatamint | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *: