Bine aţi venit, Vizitator
Acasă » 2021 » Martie » 3 » Anul 2021 nu e o excepţie pentru testarea pe eşantion reprezentativ
14:05
Anul 2021 nu e o excepţie pentru testarea pe eşantion reprezentativ

În perioada 23 – 25 februarie a.c. în scopul organizării şi desfăşurării eficiente a examenelor naţionale de absolvire în sesiunea 2021, prin elaborarea, administrarea şi verificarea instrumentelor de evaluare şi în baza Ordinului Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării nr. 147 din 16 februarie 2021 cu privire la organizarea testării pe eşantion reprezentativ, sesiunea de examene 2021 în raion, de altfel, şi în întreaga republică s-a organizat şi desfăşurat testarea pe eşantion reprezentativ 2021. Au fost testate conţinuturile de examene următoarele instituţii:

I - Treapta primară:

23 februarie 2021, Gimnaziul Ustia, disciplina şcolară Matematica.

II - Treapta gimnazială:

24 februarie 2021, Liceul Teoretic „Ion Creangă”, Coşniţa, disciplina şcolară Istoria românilor şi universală.

III – Treapta liceală:

25 februarie 2021, L.T. „Mihai Eminescu”, Dubăsari, disciplina şcolară Istoria românilor şi universală, profil realist şi profil umanist, Matematica profilul realist, Liceul Teoretic Doroţcaia la disciplina şcolară Limba franceză.

Tuturor elevilor implicaţi  în procesul de scriere a testelor li s-au asigurat condiţii necesare pentru desfăşurarea testării pe eşantion reprezentativ, conform Instrucţiunilor anexate la scrisoarea MECC nr. A/13-15-31 din 16 februarie 2021. Au fost puşi în condiţii de examen, doar că s-au testat două variante. Profesorii - verificatori au elaborat o notă informativă în care şi-au expus opinia (cu argumente) referitor la:

1. Claritatea formulării subiectelor/itemilor şi corespunderea lor cu cerinţele programei de examen şi curriculumului la disciplină.

2. Gradul de complexitate a subiectelor/itemilor, gradul de complexitate a testului.

3. Structura testului, aranjarea în pagină; claritatea imaginilor; spaţiul rezervat pentru rezolvarea subiectelor / itemilor.

4. Baremul de corectare: corectitudine ştiinţifică, claritate, accesibilitate.

5. Sugestii, propuneri cu referire la elaborarea testelor.

S-a demonstrat deja că testarea pe eşantion reprezentativ are un impact pozitiv asupra desfăşurării examenelor de absolvire a treptelor de şcolaritate.

Reieşind din analizele efectuate, majoritatea testelor corespund cerinţelor doar că la matematică, şi istoria românilor şi universală (treapta liceală) au parvenit propuneri de a simplifica puţin testele.

Suntem în aşteptarea pretestărilor unde se vor certifica, într-o măsură oarecare cunoştinţele elevilor. Etapa următoare va permite să descopere lacunele elevilor pentru a fi înlăturate până la susţinerea testelor de bacalaureat.

                                                                          Violeta Nakai - Tolstenco, şef Secţie politici educaţionale,                                                                 Direcţia Învăţământ General Dubăsari

Vizualizări: 200 | Adăugat de: Directia_Invatamint | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
Prenume *:
Email *:
Cod *: