15:58 Seminar teoretico-practic cu psihologii şcolari din instituţiile preuniversitare | |
„Dacă copiii ar creşte mai departe aşa cum arată la început, am avea numai genii” ( J.W.Goethe)
Activitatea a avut o densitate şi o diversitate favorabilă pentru stimularea interesului cognitiv, a toleranţei şi crearea situaţiilor de învăţare. Principiul toleranţei se bazeaza pe o sintagma simpla si echilibrata: "ce tie nu-ti place, altuia nu face". Se transpune si la nivelul comunicarii. "Nu spune despre altcineva ceea ce nu ti-ar placea sa auzi despre tine". De cele mai multe ori, comunicarea evaluativa raneste, jigneste, iar oamenii ies din astfel de conversatii cu resentimente. Toleranta este un cuvant pe care ar trebui sa-l cunoastem cu totii si sa-l transmitem copiilor nostri. In prezent, mai mult decat oricând, copiii interacţioneaza cu oamenii de etnii, religii si culturi diferite. Clasele de la scoala sunt tot mai diverse, reflectand structura comunitatilor in care familiile traiesc si muncesc.A-i invata pe copii toleranta este un lucru important nu numai fiindca face parte din respectarea legilor si din traditiile noastre de ospitalitate, dar si fiindca persoana care invata sa fie deschisa fata de diferente va avea mai multe oportunitati in educatie, afaceri si in multe alte aspecte ale vietii. Nu cred ca se poate trai fara dragoste, fara respect, si, mai cu seama, fara iertare… Si, mai ales intr-o astfel de societate, cand dainuie invidia, mandria, ura, egoismul, trebuie sa invatam sa fim toleranti. Numai asa vom avea linistea sufleteasca de care avem nevoie pentru a merge mai linistiti si mai increzatori catre viitor Psihologii şcolari au primit tehnici şi recomandări în organizarea activităţilor de psihhoprofilaxie în privinţa deminuării agresivităţii la copiii preadolescenţi şi adolescenţi. Aducem mulţumiri administraţiei LT „ Vlad Ioviţă” pentru organizarea activităţii la un nivel înalt. Pisari Natalia, psihopedagog SAP
Direcţia Învăţămînt General Dubăsari
| |
|
Total comentarii : 0 | |